Friday, 2 November 2012

Dari Kaca Mata Seseorang

Assalamualaikum dan selamat malam... Selamat datang November.... sangat cepat masa berlalu, dan kita sentiasa sibuk dengan segala urusan duniawi... Tahun 2012 sudah tiba ke penghujungnya....
   Saya sebagai guru tidak terlepas dari kesibukan setiap kali ujung tahun :) Apa pun kita mesti ingat Allah kurniakan 24jam kepada setiap makhluknya.... Tidak ada yang lebih dan tidak ada yang kurang.....
     Sebagai ibu,sebagai isteri bekerja sememangnya menuntut 1001 kesabaran dan kecekalan, apatah lagi saya merangkap isteri,ibu,dan guru yang merantau.... susah senang di perantauan hanya suami,anak-anak serta teman-teman yang menjadi pembakar semangat.
     Saya adalah saya... saya suka jadi diri sendiri....Saya tak tahu macam mana orang menilai saya....
Pemberian dari anak-anak murid :)
 2 orang rakan sekerja saya :)

Saya rasa terharu sangat pabila seseorang  telah memberitahu saya, setiap kali dia letih, dia rasa tak mampu dia akan jadikan saya sebagai pembakar semangatnya,dia akan jadikan saya sebagai role modelnya ....katanya kenapa saya mampu lakukan segalanya, kenapa tidak dia... Ya Allah syukur padaMu ya Allah, semoga yang baik akan terus bercambah  dan tumbuh mekar....tapi saya masih acuh tak acuh, dalam diri saya masih berkata-kata " ya apalah sangat yang nak lihat dalam diri saya. saya insan biasa. 
      Tapi rupanya Allah kirimkan lagi seseorang untuk nyatakan rasa hatinya pada saya... dengan ikhlas dia memberitahu, saya adalah pembakar semangat untuk dirinya tatkala dia lemah.... 
     Rasa nak menitis air mata ini ya Allah...mungkin ini petunjuk darimu Ya Allah supaya diri ini terus kuat,terus tabah supaya  boleh membantu insan -insan di sekelilingmu ya Allah...
     Syukur padamu ya Allah atas  anugerah pinjaman Mu yang berupa suami serta anak-anak yang bererti dan banyak memberi kekuatan pada diri ini...
     

No comments:

Post a Comment