Wednesday, 12 December 2012

Update...My Pets and plants :)

Macam dah lama tak "mengupdate" ( rosak bahasa betoiiii ) tentang perkembangan tumbuhan kat sekeliling rumah saya dan segala macam "hewan" yang ada di rumah hahahahha

   Emmmm dari mana nak "start" dan mula ya.... 
    

                         Dalam ni ada 3 ekor kura-kura dan 3 ekor labi-labi..... tu yang besar tu pantang orang lalu je nak minta makanan... makan pulak nak kena bersuap...ngade betoiiii
   Cuba u all liat ... unik betul la pokok betik ni... ada 3 cabang dan melengkung-lengkung lagi
sebenarnya mula2 tegak,sebab banyak sgt buah,dahannya patah, Sayang saya lihat... mulanya ingat dah x dapat diselamatkan...tapi Alhamdulillah makin banyak cabangnya dan buah menjadi2....
       Ini pulak perkembangan yang positif... hehehhe.. petang tadi 12.12.12 saya rakamkan gambar ni.... dah makin ninggi dannnnnn
    jeng...jengg...jenggggg Alhamdulillah berhasil jugak semaian saya... tapi tak berjaga sangat... 
               Inilah buah kedondong.... best ni kalau menyicah fuhhhh...kesukaan saya...
       Liat tu..... masih ada yang sedang berbunga dan berbuah lagi ... Alhamdulillah :)
tungggguuu  walaupun kecik pokoknya tapi boleh tahan lebat buahnya :)
gambar 2 pokok kedondong ni saya rakamkan petang 12.12.12
dan inilah gambar masa saya baru bawa dia balik rumah saya
bertarikh 6.3.2012 ....

    emmmm ini pulak pokok rambutan depan rumah saya... ...hehehhe tinggal yang bahagian atas je... yang bawah dah asyik kena petik je, sebab rendah,nak makan petik je... tapi yang atas tu yang  belum di proses petik kan hahahahha.....
    ini pokok hiasan :) ini hasil tanaman adik ipar saya yang pertama kali sampai ke Brunei... dan masa mula saya pindah rumah, so apa lagi minta dia tolong tanamkan sebab masa tu saya tengah nunggu ari kan bersalin :) dah setahun 7 bulan ... dah tinggi jugak lah pokoknya...
cuma saya belum mencantikkan lagi kawasan tepi ni... ingat nak  tanam rumput karpet dan letak wakaf... tapi kena tunggu "kecin" "kecin"  $$$$$ :)
               Ini pun pokok hiasan tepi pintu rumah... saya suka liat keunikan daunnya...tapi saya tak tau apa nama pokok ni... kalau u all tau nanti tolonglah share ngan saya k...
       Ini pulak ikan Koi kat depan rumah saya... dah makin besar dah....
       ha.... ini haiwan terbaru dalaam keluarga kami... sepasang ni..., dorang ada sangkar besar. ... tapi ni time petang2 saja lah bagi dorang exercise... supaya rumput2 tepi rumah saya tak panjang hehehhehe....

Okey lah... cukup lah cerita kita pada malam ini... selamat mencuci-cuci mata... melihat keindahan ciptaanNYA :)

No comments:

Post a Comment