Friday, 22 June 2012

mini garden yang belum siap ....

Apa khabar semua kengkawan ? Semoga semuanya ceria bersama insan tersayang.... Minggu pertama persekolahan untuk penggal ketiga sudah bermula.... Biasalah... mula masuk kerja mood cuti masih terasa.... :)
    Saya pulak kembali beraksi di pentas dunia menjalani watak sebagai isteri,ibu kepada 4 orang anak, anak kepada mama dan ayah yang jauh di mata.... dan seorang guru yang bertanggungjawab untuk anak bangsa...
     Okey kengkawan  saya... Siapa boleh tolong saya? Angkat tangannnnnnn....
Okeyyy ini permintaan dari saya ....
Saya tengah mencari idea... nak letak pokok bunga apa yang sesuai atas besi tu ya? harap kengkawan dapat tolong ya..... tq tq tq :)
    Lokasinya ialah tepi dinding ..berhampiran tingkap bilik saya :)
 Emmm ini gambar orkid yang sedang berbunga....


Ini pun belum siap lagi... biasalah kena buat sikit-sikit.... kalau boleh beli ngan daun  hehehhe boleh le buat terus bagi siap.... Saya plan nak letak batu-batu putih dan hitam yang kecik .... lokasinya di depan pintu masuk rumah saya...
Haaaa bunga yang kat atas tu saya letak kat tepi tiang yang sebelah kiri tu lah... :) belum siap lagi....
    

Pokok ini pulak... Saya pun tak tau ap[a ke namenya tapi memang cantik lah daunnya unik gitu....   Sebelum ni daunnya tak sesegar macam ni..Tapi setelah seminggu cuti sekolah  ari tu... setiap kali saya cuci beras nak masak... air cucian beras tu saya siram pada pokok ini... Dan inilah hasilnya.Saya sangat sangat berpuas hati... warnanya hijau berkilat dan makin subur :)

Sape yang pkar atau ada idea tolong ya :) tq tq

3 comments:

  1. Assalamualaikum Nur,

    Salam kenal dari kak ani. Terima kasih sudi singgah blog akak.

    Cantik rumahnya, baru pindah ker. Semoga dapat idea yang bernas macam mana nak susunatur pokok-pokok bunga tu yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam, terima kasih kembali dan selamat berkenalan :) ya saya dan keluarga baru setahun tinggal kat rumah ni..InsyaAllah semoga dengan idea dan bantuan kengkawan bolehlah saya try2 susun bunga2nya nanti :)

      Delete
  2. bestnya kalau halaman luas ni ...

    ReplyDelete